הנהלת קבוצת דנאל - לפגוש אנשים בנקודות של בחירה וללוות אותם

מוקד שכולו לב

כשעירית שנבל (72), קסי בראון (64), וזהבה לוי (62) יצאו לפנסיה, הן חיפשו תעסוקה והחלו לעבוד במוקד של חברת הסיעוד דנאל, שנותנת מענה ללא תשלום לקשישים הפונים לעזרה ולייעוץ בענייני הגיל השלישי ומסייעת במיצוי הזכויות המגיעות על פי חוק הסיעוד, במקרי מצוקה וגם באוזן קשבת.

מי שהגה את הרעיון להקים מוקד סיוע לקשישים שבו עובדים פנסיונרים הוא דרור פלנבאום, מנכ"ל הסיעוד וחנה אוחנה, מנהלת המוקד זה 16 שנה, אוחנה הבינה שמי שיכולים לסייע בצורה הטובה ביותר לבני הגיל השלישי הם מי שנמצאים באותו המצב.

במוקד התמיכה של החברה רוב נשי – 78% מהמועסקים בו הן עובדות, שעברו הכשרה קצרה, ויש להן בעיקר סבלנות, הכלה, אמפתיה ורגישות. הן לא עובדות סוציאליות, ובמקרים קשים, כשיש חשש או סכנה, הן מפנות לרווחה. המוקד מאופיין באווירה שקטה ונעימה, חיוכים ואפילו צחוק, עזרה הדדית ותחושה של התכנסות חברתית יותר מאשר מקום עבודה.

“אני כבר שומעת בקול אם מישהו זקוק לעזרה ממשית או שהוא רק רוצה לדבר"

עירית שנבל (72) הגיעה לדנאל אחרי שעבדה כמזכירה באולמות תצוגה של ריצופים וכלים סניטריים של חברת ויה ארקדיה. בתפקידה הראשון בחברה שימשה כרכזת בסניף רמת גן, שם רכשה ידע רב על עולם הסיעוד ועל העבודה עם מטופלים ומטפלות ומשם הגיעה הישר למשל"ט כנציגת שירות לקוחות.

איזה כישורים צריך כדי להיות טוב בעבודה הזו? 

סבלנות. אנחנו כאן כדי לתת שירות, כדי שהמטופלים ומשפחתם ירגישו שבעי רצון מהטיפול שהם מקבלים ולכן לחשוב מאד להיות קשובה לבקשות שלהם ולהביע אמפתיה לבעיותיהם. אני כבר שומעת בקול אם מישהו זקוק לעזרה ממשית או שהוא רק קוצה לדבר.

ומעבר לעבודה, מה מיוחד במוקד?

העבודה במשל"ט נהדרת בניצוחה של המנהלת חנה שדואגת ואכפתית לכל אחד מהעובדים. נוצרו חברויות והקשר אחד עם השני הוא מקסים כי רובנו עברנו גיל פנסיה, רואות הכל אחרת. כל אחת ואחד הגיע עם ניסיון חיים רב ושלל חוויות.

מוקד המשלט של דנאל סיעוד

שיחות מעודדות

זהבה לוי (62), הייתה מנה"ח ראשית וחשבת שכר לפני שהגיעה לדנאל. "היציאה מהבית מקילה עליי", לוי מספרת. "אני מקבלת פרופורציות. עדיין עובדת, עדיין מתפקדת ומגישה סיוע לאחרים במקום שצריך. עד היום מתקשרים אליי אנשים בני 90 פלוס שהייתי איתם בקשר ובשיחות ארוכות. זה מרגש ונותן לי כוחות להתמודד גם עם הקושי שאני חווה. אני מרגישה שאני עושה עבודת קודש וזה הסיפוק הכי גדול".

איזה כישורים צריך כדי להיות טוב בעבודה הזו? 

הקשבה, הכלה, אמפתיה, זיהוי צרכים דרך המילים, הסברה נכונה ומדוייקת , הפניה נכונה לאנשי המקצוע.

ומה מיוחד במוקד?  היכרויות עם אנשים שלא בטוח הייתי פוגשת ביום-יום, חברויות, שיחות ובילוי בשעות הפנאי. מפגשים של גיבוש וטיולים. מרגישה שזכיתי במשל"ט!

"יש אנשים שהם כמו סלע יציב , והם אלה שבסוף מחזקים אותנו"

קסי בראון (64), עסקה בעברה באל על במספר תפקידי שירות. " מאז ומתמיד העדפתי עבודה מול קהל במתן שירות. אני אוהבת את היכולת לקדם דברים, לעזור לאנשים, ולתחושתי זה תמיד מסע שאני יוצאת אליו ומסיימת אותו בהצלחה כשהגעתי ליעד. מבחינתי לתת שירות לאנשים זה כמו לחבק אותם.

"הבדידות היא המוטיב העיקרי שחוזר על עצמו", אומרת בראון, שכל משפחתה נמצאת בניוקאסל שבאנגליה, והיא עובדת כשנתיים במוקד.

איך את מתמודדת עם הקושי?

" יש ימים שקשיש מסיים את השיחה איתי בבכי. לפעמים אני מצליחה להרים אותם בשיחה ואני הולכת עם הרגשה נהדרת, יש גם שיחות כיפיות, אנשים שהם כמו סלע יציב, והם אלה שבסוף מחזקים אותנו".

מוקד המשלט של דנאל סיעוד

"המשל"ט זה סוג של משפחה"

אמיל מנשה (66) עבד כ-30 שנה בחברת הייטק בתחום התקשורת החזותית. "לאחר גל צמצומים בחברה, מצאתי את עצמי בפרשת דרכים. לא מבוגר מדי וגם לא צעיר מדיי, בכדי שאוכל לנווט את עצמי שוב בחברת הייטק. חיפשתי כל תחום אפשרי, אך ורק כדי להיות מועסק ועדיין להביא תועלת לחברה. יד המקרה והגורל הביאו אותי לכאן. והגורל השאיר אותי כבר 10 שנים בחברה"

איזה כישורים צריך כדי להיות טוב בעבודה הזו?

קודם כל יכולת נתינה ללא פשרה, לדעת ליצור תקשורת בונת אמון עם הלקוח שמעבר לקו. אני מאמין שהלקוח רואה אותך דרך הטלפון ואם תשדר לו אמון, כנות ונכונות לעזור, הוא יחזיר לך בשיתוף פעולה.

ומה מיוחד במוקד?
סוג של משפחה – איך אומרים משפחה לא בוחרים. חנה מוערכת עם לב רחב, דואגת למשפחה הזו מכל הלב ותמיד חושבת איך לגבש וללכד בין כולם. אין ספק שבזכותה יש "דבק" במשלט. יש כאן אווירה שלא ניתן למצוא במוקדים אחרים.

ואכן, כמו בכל מחלקה, גם המשל"ט מתאפיין ב"גאוות יחידה" חזקה מאוד ותחושת שותפות גורל של כל העובדים. חברויות רבות נוצרו כאן ועובדים רבים נמצאים בקשר גם מחוץ לעבודה. עדות לאווירה הכה מיוחדת של המשל"ט היא קודם כל וותק של נציג ממוצע. בניגוד למוקדים אחרים בהם נציגים באים והולכים בקצב מהיר – במשלט קיים צוות ותיק מאוד שיש לו הווי משלו, היסטוריה משותפת, לקסיקון ייחודי ואפילו בדיחות שמצחיקות רק אותו.

נופש דנאל בסיציליה

נופש חברה בסיציליה

עובדי קבוצת דנאל כובשים את סיציליה בנופש חברה השנתי. נופש מלא בחוויות, טיולים, הפתעות והופעה מרגשת של משה פרץ.

קרא עוד >
מסיבת פורים קבוצת דנאל

מסיבת פורים

קבוצת דנאל חוגגת במסיבת פורים שווה במיוחד, הופעה של להקת רוקוויל ותחרות תחפושות נושאת פרסים

קרא עוד >