הנהלת קבוצת דנאל - לפגוש אנשים בנקודות של בחירה וללוות אותם

נכנסים לראש הניהולי

שאלנו מנהלים בקבוצת דנאל מה עזר להם להגיע לתפקיד, איזה תכונות הכרחיות לתפקיד ניהולי, ואיך הם מניעים עובדים שמתקשים

"כמנהלים חייבים לדעת להאציל סמכויות"

אסנת רוט רו"ח, חשבת חברה, קבוצת דנאל. אסנת הצטרפה לחברה לפני 19 שנה ומאז מכהנת בתפקיד הנוכחי שהתרחב במהלך השנים.
איזה מין מנהלת את? "אני מקווה שקודם כל קשובה. אני מנסה לעשות דברים דרך דוגמה אישית, מאמינה בעבודת צוות ומאצילה סמכויות. אני מנסה לייעל דברים כל הזמן, כי המטרה שאנשים יעבדו יעיל ולא קשה".

מה התכונות החיוניות לתפקיד שלך? "לדעת להאציל סמכויות. לראות קדימה, לדעת לייעל תהליכים – אם זו מערכת שאני חושבת שצריך לשפר, אם זה קושי ועומס במקום מסוים – לראות כל הזמן איך משפרים".

איך את מביעה הערכה לעובדים מצטיינים? "יש בחברה מדיניות בונוסים, בנוסף אני מקפידה על פרגון אישי".

איך את מניעה עובדים שמתקשים? "קודם כל אני מנסה לברר עם העובד המתקשה בשיחה מה הקשיים. אנחנו נותנים המון ליווי ותמיכה – אנחנו חברה משפחתית ומחלקה משפחתית, ברגע שיש בעיה כולם מתגייסים לעזור. המטרה היא לא לוותר על אדם, ולעשות את המקסימום לעזור לו לתפקד הכי טוב שהוא יכול".

מה עזר לך להגיע לתפקיד? "דנאל היא חברה דינמית ויש לאן לשאוף. זו חברה מתפתחת וגדלה, והתפקיד שלי השתנה כל הזמן. בנוסף, יש לי בוס שמאוד מפרגן ומגבה".

מה זה אומר בשבילך לעבוד בדנאל? "דנאל זו משפחה. הבית השני שלי".

איזה מסר יש לך לעובדים שרוצים להתקדם בדנאל? "קודם כל, נאמנות תמיד עוזרת. מי שיש לו רצון להתפתח – יש לאן. צריך להוכיח רצון ויכולות".

אסנת רוט, חשבת חברה קבוצת דנאל

"לא מספיק להיות מנהלת, צריך להיות מנהיגה"

קרן אושר, מנהלת אזור, דנאל סיעוד. קרן הצטרפה לחברה לפני כ-10 שנים. את התפקיד הנוכחי היא ממלאה כ-7 שנים.

איזה מין מנהלת את? "מאוד מקצועית ודורשת מקצועיות. בנוסף, אני בגובה העיניים, צינית, מלאת הומור ושמחת חיים. אני מאמינה שחשוב לטפח את העובדים, ומשקיעה הרבה בפיתוח האישי שלהם".

מה התכונות החיוניות לתפקיד שלך? "מנהיגות. כשמנהלים כמות גדולה של אנשים, לא מספיק להיות מנהלת, צריך לגרום לאנשים ללכת אחריך באש ובמים. בנוסף, חייבים להיות מאורגנים ומסודרים. יש לי זיכרון פנומנלי שמשרת אותי בתפקיד הזה – אני זוכרת הכל – שמות, מצב משפחתי ועוד. מעל לכל – חיבור עמוק לעבודה. בסופו של דבר אנחנו מעניקים שירות לאוכלוסייה מוחלשת ומה שאני עושים חייב לבוא מהלב".

איך את מביעה הערכה לעובדים מצטיינים? "לפעמים ההערכה היא חומרית, אבל בעיקר אני מקפידה להביע את ההערכה שלי בשיחות אישיות ולשתף את ההערכה שלי בפני כולם – במייל מפרגן".

איך את מניעה עובדים שמתקשים? "אני מאבחנת איפה הקושי, ומעניקה כלים. הרבה פעמים אני נעזרת בממשקים חיצוניים כדי לסייע לעובדים. יש לנו כל מיני מומחים בחברה, במגוון תחומים – שירות, מכירות, טכנולוגיה ועוד. אני נעזרת במומחים האלו במקרה הצורך כדי לסייע לעובדים הזקוקים לכך".

מה עזר לך להגיע לתפקיד? "התחלתי כמנהלת סניף במקום טוב. בנוסף, ההישגים שלי כמובן, ושיתופי פעולה עם החלטות חיצוניות ופנימיות".

מה זה אומר בשבילך לעבוד בדנאל? "דנאל הוא ארגון מאוד גדול ועדיין מאוד אינטימי. יש פה המון גאוות יחידה ואכפתיות. בעבודה בדנאל יש המון ערך מוסף – אנחנו עושים משהו טוב. זה כמו להתנדב ולקבל משכורת".

איזה מסר יש לך לעובדים שרוצים להתקדם בדנאל? "דנאל רואה את העבודה הטובה שהעובד עושה ומעריכה את זה – קחו עליכם פרויקטים, עזרו לקולגות – אלו דברים שרואים אותם ושמים אליהם לב. מקדמים פה אנשים עם מוסר עבודה גבוה, מחויבים, לויאליים ויוזמים".

קרן אושר, מנהלת אזור דנאל סיעוד

"בתפקיד שלי צריך יכולת הכלה, סובלנות ויחד עם זה להיות חד וברור"

רוני לביב, סמנכ"ל תפעול ושירות, בדנאל משאבי אנוש. רוני הצטרף לחברה לפני כ-20 שנה, שימש בעבר כמנהל מרחב במשך שנים רבות.

איזה מין מנהל אתה? "מנהל שנותן אמון וחופש פעולה לעובדים, לאחר שהשתכנעתי שהם מכירים את העבודה והמטרות שבפניהם. אני נותן חופש מלא, אבל בודק לפרקים את הכיוון והעמידה ביעדים".

מה התכונות החיוניות לתפקיד שלך? "להיות business oriented, להיות איש של אנשים, עם הרבה אינטליגנציה רגשית ועסקית. בתפקיד שלי צריך יכולת הכלה, סובלנות ויחד עם זה להיות חד, ברור, והחלטי בנוגע לדרישות שלך מהעובדים".

איך אתה מביע הערכה לעובדים מצטיינים? "העובדים יודעים שאני מעריך אותם. זה בא לידי ביטוי בכל – בתחושה הכללית שאני נותן, במילה הנכונה במקום הנכון, בשיחות שאני מנהל איתם".

איך אתה מניע עובדים שמתקשים? "קודם כל מברר ביחד עם העובד איפה נקודת הקושי. לאחר מכן, בעבודה משותפת, בונים מערך של חיזוק אותה נקודת תורפה, על ידי בניית תכנית מסודרת עם יעדים ברורים. בהמשך אני בוחן על פי מדדים ברורים את העמידה ביעדים ואת מגמת השיפור של העובד".

מה עזר לך להגיע לתפקיד? "לאהוב את מה שאני עושה, והאנשים הטובים שמקיפים אותי. להבין בדיוק מה צריך לעשות ואיך לעשות – דבר הנובע מהבנה מעמיקה של התחום".

מה זה אומר בשבילך לעבוד בדנאל? "דנאל, ולא כקלישאה, זו משפחה גדולה על כל המשתמע מכך, גם בימי שמחה וגם בימים קשים. אוסף של אנשים שהם בני אדם".

איזה מסר יש לך לעובדים שרוצים להתקדם בדנאל? "תתחילו הכי חזק שאתם יכולים ותגבירו את הקצב. אל תשאלו את עצמכם מה אני יכול לקבל, אלא מה אתם יכולים לתת ואיך אתם יכולים להוכיח את עצמכם. תהיו סבלניים – שלא תאוץ לכם הדרך".

נופש דנאל בסיציליה

נופש חברה בסיציליה

עובדי קבוצת דנאל כובשים את סיציליה בנופש חברה השנתי. נופש מלא בחוויות, טיולים, הפתעות והופעה מרגשת של משה פרץ.

קרא עוד >
מסיבת פורים קבוצת דנאל

מסיבת פורים

קבוצת דנאל חוגגת במסיבת פורים שווה במיוחד, הופעה של להקת רוקוויל ותחרות תחפושות נושאת פרסים

קרא עוד >